25/26 Sezonu Değerlendirmesi

başlığı şimdiden açalım.

3 Beğeni

Evdeki düdüklü tencerenin kapağındaki sarı çizgili basınç göstergesi kırılmış. Servise sormadan önce internetten bakarak parçanın adını öğrendim. Parçanın tamamının adı "kontrol valfı"ymış. Youtube’da izledim ve evde deneyerek basitçe değiştirebileceğimiz bir parça olduğunu anladım. Sonra alışveriş sitelerinde orijinal parçayı kod numarasıyla doğrulayarak buldum ve fiyat araştırması yaptım. En ucuz fiyatın, markanın Amazon’daki mağazasında 1.900 lira olduğunu gördüm. Ankara’daki teknik servisi aradım ve sadece basınç göstergesinin değiştirilmesinin mümkün olup olmadığını ve fiyatını sordum. Kontrol valfının tamamen değiştirilmesi gerektiğini ve kredi kartıyla 4.900 lira, nakit 4.500 lira olduğunu söyledi. Servisin verdiği fiyatı çok pahalı bulduğum için parçayı Amazon’dan satın aldım. Kod numarası aynı olan orijinal parça ertesi gün geldi ve yarım dakikada taktım. Önerildiği gibi sadece su kaynatarak denedim, parça kusursuz bir şekilde çalıştı.

Buradan sevgili kulübümüz Gençlerbirliği’ne gelecek olursak… Küçük bir tencere kapağı parçası almak için bile orijinal olup olmadığı, kod numarasının uygunluğu, fiyatı vs. gibi birçok yönden titiz araştırmalar yapıyoruz ve elimizden geldiğince rasyonel davranarak kendimizi korumaya çalışıyoruz. Ama iş kulüp yönetmeye gelince, kulübün kodlarına uygun olup olmadığına, maliyetine, ileride para kazandırıp kazandırmayacağına ya da kulübü zarara uğratıp uğratmayacağına bakmadan ve sonrasını düşünmeden, boş kasadan bol keseden keyfimize göre sorumsuzca para harcayarak teknik adamlar ve futbolcular getiriyor veya gönderiyoruz. Sonrası ise küme düşme, ödeme sorunları, transfer yasakları, zarar, mutsuzluk ve kaos…

Bu sezonu bir şekilde ligde kalarak atlattık. Önümüzdeki sezon çok hata yapmamamız, profesyonel bir kulübün UEFA standartlarında nasıl yönetilmesi gerekiyorsa öyle yönetmeye çalışmamız, gelirimize uygun gerçekçi bir gider bütçesi oluşturmamız, transferlerde ve hoca seçiminde çok dikkatli olmamız, sözleşmeleri kulüp menfaatlerini azami derecede koruyacak şekilde yapmamız gerekiyor.

5 Beğeni

necdet abi bu yazını alıp kulübün kasasının içine asmak lazım

3 Beğeni

Sevgili Onur, rahmetli İlhan Cavcav güçlü ve dirayetli olduğu zamanlarda en iyi genç (yerli ve yabancı) futbolcuları kulübe kazandırmıştı. Örneğin Tarık, Ümit Karan, Kona, Mosheu, Geremi vs… Dünya Gençler Şampiyonasında parlayan Isaac’ı 18 yaşını doldurmadığı için annesiyle birlikte getirtip sözleşme imzalamıştı. O zamanlarda çok iyi bonservis gelirleri elde ettik. Tesislerimiz bu gelirlerle yapıldı. Her zaman kasası dolu borçsuz bir kulüp olduk. Bir süreden beri kulübe para kazandıracak bir yönetim anlayışı yerine kulübe para harcatan bir yönetim anlayışı içinde sıkıntıdan sıkıntıya sürüklenip duruyoruz. Altyapıyı iyi kullanamıyoruz. Örneğin Ogundu, Maestro, Ali Habeşoğlu vs. gibi genç yetenekleri almadık/alamadık/almıyoruz/alamıyoruz maalesef… İnşallah önümüzdeki dönemlerde akılcı transfer hamleleri yaparız.

4 Beğeni

Antalyaspor, küme düşmeme mücadelesindeki rakipleri Kasımpaşa, Gençlerbirliği ve Eyüpspor karşısında aldığı 16 puan sayesinde (bu 6 maçta 16 puan alan takım, kalan 28 maçta da 16 puan alabildi) belki de son anda ligde kalacaktı, ancak son haftaya kalmadan küme düşmesi kesinleşen Karagümrük ve Kayserispor karşısında sadece 1 puan alabildiği için küme düştü. Bu durumdan ders çıkarmamız ve küme düşme adayı takımlara karşı daha ciddi oynamamız gerek. (Geçen yıl küme düşen üç takımdan beş puan alabildik…)

Lig tarihinde en çok şampiyon olan dört takıma karşı geçen sezon en çok galibiyeti tek başımıza, en çok puanı da Samsunspor ile birlikte biz aldık. Zaten bu sayede lige tutunduk, yoksa şu anda çok farklı bir psikolojide olacaktık. Taraftarı çok olan bu takımlara karşı varımızı yoğumuzu ortaya koymaya devam etmemiz gerekiyor, ancak orta sıraları hedeflediğimiz için orta sıralardaki takımlara karşı da çok iyi bir oyun sergilememiz gerekiyor. (Artık orta sıralardaki takımlar için korkulacak, üst sıralardakiler için de çekinilecek rakip olmamız gerekiyor…)

Bu yıl da küme düşmeme üzerine bir strateji kurarsak ve aynı sorumsuzlukla pek çok hedef maçı boş geçersek, kesinlikle küme düşeriz. Hedefimiz, ikinci beş sıra olmalı. Bunun için de ligin istikrarlı (ve bence en iyi yönetilen) takımları olan Başakşehir, Göztepe ve Samsunspor’a karşı çok ciddi hazırlanmalı ve bu takımlardan on puan almayı hedeflemeliyiz. (Geçen yıl bu üç takımdan dört puan alabildik…)

Ligin ne yapacağı çok belli olmayan takımlarından olan Rizespor, Konyaspor, Alanyaspor, Gaziantep FK, Kocaelispor ve Kasımpaşa’ya da mutlak hakimiyet kurmamız, onlara geçen yılki gibi ucuz galibiyetler armağan etmemeyi öğrenmemiz gerek. Bu takımlardan en az yirmi puan almayı hedeflememiz gerek. (Geçen yıl bu altı takımdan 13 puan aldık…)

Son anda ligde kalabilen Eyüpspor’dan ilk maçta üç puan almıştık, ancak ikinci maçın 90+'sında ahmakça bütün takımı kornere gönderip dönüşünde golü kalemizde görmüştük. Bu yıl Eyüpspor’dan altı puan almalıyız, sahiplik sorunu çözülemediği için en büyük küme düşme adayım onlar…

Lige yeni gelen Erzurumspor, Amed SF ve Erokspor/Çorum FK maçlarından da yenilgisiz ve en az 12 puanla ayrılmayı hedeflemeliyiz…

Eğer bu hedeflerin çoğuna ulaşırsak, ligi elli puan civarında ve ilk sekize girerek tamamlarız ki bir sonraki sezon daha da oturan mali yapımızla artık Türkiye Kupası’nı kazanarak veya Süper Lig’i ilk beşte bitirerek Avrupa kupalarına katılmayı hedefleyebiliriz…

3 Beğeni

Yarı finalde Trabzonspor’u eleyip finale kalsaydık Konyaspor’a karşı nasıl hazırlanıp oynayacaksak, ligde de kupa finaliymiş gibi aynı şekilde hazırlanıp oynamamız lazım. Puan cetvelindeki yerimizi böyle 6 puanlık maçlarda aldığımız sonuçlar belirliyor.

3 Beğeni

Kalecilerimizi elden kaçırmamamız, iki tane iyi bek ve bir tane iyi yedek stoper bulmamız gerek öncelikle. Etebo ve Kyabou sakatlıktan ne zaman dönecekler acaba? Onların durumuna göre orta saha takviyesi de gerekebilir, ama mevcut orta saha oyuncularımızı da elde tutmamız gerek. Hücum hattı için karmaşık düşünceler içindeyim…

3 Beğeni

Puan cetvelinde ilk 7 takım ile sonraki 11 takım arasında 10 puan fark var. Biz hariç 8. durumdaki Rize’den itibaren Konya, Kocaeli, Alanya, Gaziantep, Kasımpaşa, Eyüp, Antalya, Kayseri ve Karagümrük olmak üzere 10 takım sıralanıyor. Düşen 3 takımın yerine Erzurum, Amed ve Erok-Çorum galibini koyalım. Bu sezon itibariyle bizim seviyemizdeki takımlar bunlar. Kulüplerin yaz transferi faaliyetlerinin nasıl gelişeceği şimdiden bilinmez tabii ama 10 takımlık bu liste yine de bir fikir verir. İşte bizim özellikle kayyum atanmış Eyüp ve Kasımpaşa başta olmak üzere bu 10 takımdan en az üçünden iki maçta altışar puan, en az üçünden iki maçta dörder puan almaya çalışmamız lazım. Ciddi anlamda telafisi en zor maçları şimdilik bu 10 takımla oynayacağız. Bu sezon düşen 3 takımdan 6 maçta sadece 5 puan alabildik. Özellike Antalya’ya olan kaybımızı Trabzon ve Beşiktaş’tan 4 maçta aldığımız 9 puanla ancak telafi edebildik. Ama her zaman böyle olmaz. FB, GS, BJK ve Trabzon’un ikisinden 4 maçta 9 puanı het zaman alamayız. Dolayısıyla küme düşme hattındaki 3 takımdan 6 maçta 5 puan alırsan normalde küme düşersin. Önümüzdeki sezon final niteliğindeki 6 puanlık hedef maçlar konusunda çok dikkatli olmalıyız. Kupa finalini Konya ile biz oynasaydık nasıl bir motivasyonla hazırlanıp oynayacaksak lig maçı için de sanki kupa finali oynayacakmışız gibi hazırlanmalı ve oynamalıyız.

3 Beğeni

Erzurumspor FK ilk 11 ve yedeklerindeki futbolcuların yarısı ortalama 3-4 yıldır aynı kulüpte oynayan ve birbirini tanıyan futbolcular. Eğer kadro yapısını bozmazlarsa Süper Ligde en kötü 10. olurlar. aşağıdan gelenler arasında en ciddi rakip onlar…

4 Beğeni

yıllardır ekonomi, yönetim, sahaiçi, gözlemcilik ve bir çok konuda o kadar yazdık çizdik detayına girdik ki bu konulara tekrar giresim yok. iki gündür yazayım yazayım diyorum da hiç yazasım olmadığını fark ettim. belki sosyal medya ve taraftar kısımları detaylandırılabilir o kadar. onları da yazdık gerçi.

3 Beğeni

Şimdilik paylaşılan haberlere göre sadece tüzük kongresi olacak. Seçim yok gibi görünüyor. Ama son anda gündeme seçim de konabilir.

3 Beğeni

sezonun ağzında böyle bir şey çok tehlikeli olur. bu kongrenin daha erkene alınması lazım. camia genel olarak yönetimden hoşnutsuz ki büyük ihtimal kolay geçmeyecek o kongre. ve camia’nın hazırlayacağı tüzük de tartışılacaktır. kaosla o ayda lige girilmez. herkes tatildeyse bir zahmet tatillerinden bir iki gün gelsinler ankaraya. gelecek ay ortalarında yapılmalı.

2 Beğeni

geçen sezon yapılan, alakasız hedef açıklamalarının yapılmaması gerektiğini düşünüyorum. hem yönetimsel entrikalar hem sosyal medya’nın leşliği ile gerçekler gölgelenecektir. hedef (aslında hedefte değil) olması gerekenler aşağı yukarı bellidir. gerçeklikte ortadadır.

bunun dışında yönetimin bir önceki hataları (prim, iç tartışmalar) yapmaması gerekir. hedef net, ekonominin düzeltilmesi, geleceğe dair önümüzü göreceğimiz bir yapılanma ve ligde kalmak. sportif anlamda daha yüksekleri görebiliriz, göremeyedebiliriz. bizim önceliğimiz bellidir.

baktık çok iyi başladık lige sonra normale döndük ya da kötü dönem geçirmeye başladık, yangınlar olacaktır. bizi olduğumuzdan şişirmeye, hedefi abartmaya gerek yok yani. biz baştaki hedef yani ekonomi, kültür ve ligde kalmak üzerine konuşuruz.

metin hocanın da yeri tartışılmaz bu saaten sonra. bu kulübün ihtiyacı olan kişi kendisidir. entrika, dolanbaçlar, sosyal medya yangınları, cahilik…vs ile yedirmeyeceğimizi şimdiden söyleyelim. bunları şimdi söylemek zorundayım, çünkü önlem almak zorundayız. çünkü baştan pis koku ya da hatalar gelmeye başladı.

yönetimin çıkıp sportif anlamda çok konuşmaması gerekir. çıksın ekonomik ve gelecek anlamda konuşsunlar.

2 Beğeni

1-Dimitrios Goutas (35 maç, 3087 dk.) 3 gol, 1 asist, 5 sarı kart 2-Zan Zuzek (37 maç, 3074 dk.) 3 gol, 2 asist, 5 sarı kart 3-Thalisson Kelven (33 maç, 2802 dk.) 2 gol, 4 sarı kart, 2 kırmızı kart 4-Pedro Pereira (32 maç, 2689 dk.) 3 asist, 11 sarı kart 5-Tom Dele Bashiru (30 maç, 2432 dk.) 1 asist, 2 sarı kart 6-Franco Tongya (33 maç, 2407 dk.) 5 gol, 5 asist, 6 sarı kart, 1 kırmızı kart 7-Metehan Mimaroğlu (36 maç, 2261 dk.) 7 gol, 4 asist, 4 sarı kart 8-Ricardo Velho (24 maç, 2160 dk.) Yediği gol 34, Gol yemediği maç 6 9-Göktan Gürpüz (33 maç, 2090 dk.) 8 asist, 2 sarı kart 10-Sekou Koita, (32 maç, 1975 dk.) 6 gol, 4 sarı kart, 2 kırmızı kart 11-M’Baye Niang (27 maç, 1817 dk.) 6 gol, 2 asist, 6 sarı kart 12-Oğulcan Ülgün (27 maç, 1736 dk.) 4 gol, 4 asist, 5 sarı kart 13-Matej Hanousek (26 maç, 1628 dk.) 1 sarı kart 14-Samed Onur (32 maç, 1222 dk.) 4 gol, 3 asist, 5 sarı kart 15-Adama Traore, (19 maç, 1209 dk.) 3 gol, 2 asist, 4 sarı kart 16-Erhan Erentürk (13 maç, 1170 dk.) Yediği gol 13, Gol yemediği maç 4 17-Abdurrahim Dursun (22 maç, 1063 dk.) 1 asist, 4 sarı kart 18-Fıratcan Üzüm (15 maç, 954 dk.) 1 gol, 3 sarı kart 19-Cihan Çanak (18 maç, 651 dk.) 1 asist 20-Dal Varesanovic (17 maç, 629 dk.) 1 gol, 1 asist 21-Henry Onyekuru (19 maç, 433 dk.) 1 sarı kart 22-Ousmane Diabate (7 maç, 397 dk.) 1 asist, 1 sarı kart 23-Gökhan Akkan (4 maç, 360 dk.) Yediği gol 8, Gol yemediği maç – 24-Dilhan Demir (10 maç, 297 dk.) 2 gol, 1 sarı kart 25-Michal Nalepa (3 maç, 262 dk.) 1 kırmızı kart 26-Sinan Osmanoğlu (9 maç, 245 dk.) 1 gol 27-Furkan Ayaz Özcan (8 maç, 216 dk.) 1 asist, 1 sarı kart 28-Ensar Kemaloğlu (4 maç, 184 dk.) 1 gol 29-Arda Çağan Çelik (2 maç, 180 dk.) 30-Umut İslamoğlu (2 maç, 168 dk.) 1 sarı kart 31-Moussa Kyabou (2 maç, 147 dk.) 32-Yiğit Hamza Aydar (2 maç, 135 dk.) 1 gol 33-Kevin Csoboth (9 maç, 90 dk.) 34-Erk Arda Aslan (1 maç, 78 dk.) 1 gol, 1 sarı kart 35-Daniel Popa (1 maç, 68 dk.) 36-Prince Martor (3 maç, 67 dk.) 37-Peter Etebo (1 maç, 42 dk.) 38-Yusuf Hasan Temel (1 maç, 12 dk.) 39-Toprak Seyfi Kıskanç (2 maç, 8 dk.)

Kaynak Linki = Gençlerbirliği’nde futbolcuların istatistikleri

2 Beğeni

şu basın toplantılarına bir kamera bi de mikrofon konur artık umarım

2 Beğeni