az önce gördüm, baya bi kavga gürültü kopmuş. söyle bir fikir düşündüm, sizlerin fikrini de merak ediyorum;
kulüp içinde bir taraftar veritabanı oluşturulabilir, geçen yıldan (hatta +geçen 2 yıldan) itibaren maç sayısına göre bir indirim fiyatı belirlenebilir. bu veritabanı yıllar geçtikçe şekil alacak sonunda da yatağını bulacaktır.
bunun için taraftarın kulübe mail atması da gerekebilir. yani “ben şu kadar maça geldim” diyerek kendini taraftar veritabanına ekletebilir. ( özel bir mail adresi oluşturulabilir.) bu sistem yıllar geçtikçe şekil alacaktır. mesela veritabanına kayıtlı olan bir kişi örneğin ilk yıl bütün maçlara gelmiş, ikinci yıl çok az maça gelmiş. bu iki yılın ortalamasına göre bir indirim hakkı kazandırabilir. üç-dört-beş yıl …vs ile bölmeler gider. hatta buna ileriki yıllarda ödül sistemi de eklenebilir. (imzalı forma, takımla maça gitme…vs)(bu ödül sistemi olmayadabilir, asıl konuyu düşününce çokta önemli değil sadece ek fikir sundum)
stadyumda aşırılık yapan, spor camiası içinde gençlerbirliği ile bağdaşmayan hareketler içinde bulunanlar bu veritabanındaki haklarından mahrum bırakılabilir. (ki bunu tekrarlayanlar ya da bir husutmet içine girenler ya da sürekli toplu küfür edenler direkt kombine iptal edilmelidir.)
yönetimin düşündüğü “taraftar grupları aracılığıyla” fikri ise tamamen yanlış olacaktır.
ek fikir olarak. mesela “kardeşim ben gençlerbirliği taraftarıyım, başka takımlı değilim, ancak stadyuma çok gitmyiorum” ya da “bu sene çok fazla maça gidemedim, seneye indirimim az olacak” gibi sorunlar oluşabilir. bunun için de veritabanına kayıtlı ve sürekli maça giden iki ya da üç kişinin -kayıtlı oldukları mail adresiyle- ilgili taraftar mail adresine bu kişi hakkında “referans” maili atmasıyla, bu kişi belirli bir indirim hakkından yararlanabilir. örneğin maça giden %40 ise bu kişiye %15-20 verilebilir.
bilet kararının açıklması üzerine gha’nın ilgili haberi ve altındaki yorumları okudum herkes fiyatlara tepki göstermiş. taraftara indirim olmadığı için durum hiç hoş olmamışta, ben fiyatları aşırı ucuz buldum. çoğu takım bu fiyatları koyacaktır zaten, he istanbul takımlarının sıradan bir maç bileti bu kombine. fiyatları cidden çok ama çok düşük buldum.
bunun dışında taraftara indirim yapılması lazım. kombinesi olan, maça gelen insanlar kulübe ulaşıp (artık mail mi olur gider mi bilemem de) şahsi olarak indirimden yararlanmalı.
bu konuda ben yönetimi de suçlamayamam. bir şey yapmaya kalktılar, olması gerekini yapmaya çalıştılar -ki gidip en saçma kararı vermelerine rağmen- sonuçta bir şey yapmaya çalıştılar. camiada insanlar birbirleriyle o kadar düşmanki yere su damlasa kavga çıkacak. şu kadar basit bir mevzu nasıl çözülemedi de sonuçsuz kaldı hala aklım almıyor. tamam kim kimle kavgalıysa ya da kim kimden hoşlanmıyorsa, sonuçta ve en nihayetinde kulüp için 10 dakiak ya da bir gün sağlıklı düşünemiyor mu kimse. olması gereken oldurulsun sonra edin kavganızı ne diyelim yani. inanılmaz ya
Yeni stadyum, bu sezona yetişecek mi? Yetişirse, maçları orada mı oynayacağız?
Her ne kadar yeni stadyum çok büyük olacağı için tribünler çoğunlukla boş kalacak olsa da maçlarımızı o stadyumda oynama taraftarıyım, çünkü Eryaman Stadı’nın sarı ve lacivert koltukları beni ekran başında rahatsız ediyor, eminim stadyuma giden sizi daha da çok ediyordur. Zaten oradaki metro durağının adı da 1910 Ankaragücü…
Yeni stadyumdaki koltuklar en azından kırmızı ve beyaz ya, bizim renklere göre çok sırıtmaz, daha uyumlu olur…
sınırlı sayıda indirimli bilet uygulaması getirilmiş. aradan “gençlerbirlikli” seçme şansı da yitirilmiş oldu. yönetimin yönetememe, camia’nın da sağlıklı düşünce ortamı yaratmama ya da yaratmak istememe gibi sorunları baş gösterdi. bu da böyle oldu. hayırlısı olsun.
Geçen sene hiç bir şartı taşımayanların usulsüz şekilde indirimli kombine almış olmasına şaşırmayan ben, satışa çıkacak indirimli biletlerin anında tükenmesine şaşırmayacağım.
Bence 1-2 saat içinde tükenmiştir zira 12’den sonra telefona hiç bakmadım ve saat 18’de baktığımda kapalı ve maratonun tükendiğini gördüm. Kale arkası ve VIP kalmıştı. 2010’da taraftarlığa başladığım günden beri maratondayım. Son 5 sezonun 4’ünde kombine alan ve kulüp üyesi bir taraftar olarak herkes gibi 16 bin verip kombine almak çok zoruma gider açıkçası. Kendimi kazıklanmış hissediyorum çünkü saat 1’de duyuru yapıp da indirimli kombineyi açmak hiçbir mantığa sığmaz. Sabah erkenden ya da 1-2 gün önceden duyuru yapılır. Maçlardan önce hangi gün hangi saat biletlerin çıkacağı da belli olmuyor. Şimdi maça gitmeden önce çıktıktan sonra 1-2 saat içerisinde tükenen maraton biletleri için sürekli x.com takibinde olmam gerekecek. Kulüp üyelik aidatı 10 bin olsa da öderim ya da herkese 16 bin olsa yine öderim sorun değil ancak 5 saat fark yüzünden az sayıda açılan indirimli kombineyi kaçırmış olmak hayal kırıklığına uğrattı. Kulüp her anlamda yönetilemiyor. Erhan ve Metehan’ın sözleşme fesihlerine dün akşam üzülüp uyuyamamıştım. Şimdi de buna üzüldük. Zaten her gün geçmiş kötü yönetimin sözleşmelerde yediği haltlar açığa çıktıkça kötü haber alıyordum. Bugünü de kötü haberler bakımından boş geçmedik… Muhtemelen bazı taraftar gruplarına önceden saat bilgisi sızdırıldı ya da 1000-1500 tane açıldı. Bu kadar hızlı bitmesinin imkanı yok…